Kundservice

Kundservice och teknisk support finns tillgängliga att besvara dina frågor från kl. 8.30 – 16.30.
Telefon: 08-587 671 00  •  E-post: kundservice@karnovgroup.com  
Eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.

Kontakta vår säljavdelning

Jon_Bostrom.png

Jon Boström

CSO
Roland_Pluss.png

Roland Plüss

Senior Account Manager
Mikael_Folke.png

Mikael Folke

Senior Account Manager
Johan_Schonbeck.png

Johan Schönbeck

Key Account Manager
Nicklas_Kraft.png

Nicklas Kraft

Key Account Manager
Carolina_Vinberg.png

Carolina Vinberg

Strategic Account Manager
Inge_Jansson.png

Inge Jansson

Inside Sales
Gunilla_Jonson.png

Gunilla Jonson

Inside Sales

Vi hjälper dig att komma igång!


Vi har utbildningar både för dig som är ny användare och för dig som redan har använt Karnovs tjänster tidigare.

Du kan välja mellan olika typer av utbildningar; anpassad utbildning eller öppen utbildning. Via webben eller ute på din arbetsplats, beroende på vad som passar bäst för dig och dina kollegor.


Boka utbildning

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som gäller våra tjänster.

Vilka webbläsare stödjer Karnov Juridik

Karnov stödjer följande webbläsare:

Microsoft Internet Explorer 11
Google Chrome
Mozilla Firefox 28+
Safari 6.1+

Hur får jag fram kommentarerna i Karnov?

Du får fram Karnov kommentarerna på de författningar som är kommenterade genom att klicka på den gula K symbolen vid rubriken. Sedan kan du också klicka dig vidare i fotnoterna i paragraferna och rubrikerna. När du gör detta så dyker ett nytt fönster upp i den undre delen av fönstret, där kommentarerna visas. Om du vill läsa kommentarerna mer sammanhängande kan du klicka på den grå infoknappen (i) till höger om paragrafen, där kan du läsa alla kommentarer i en följd.

Nya sökoperatörer vid sökning

Vid sökning på mer än ett ord tolkas som vanligt ett mellanslag som ett och, dvs. alla ord ska finnas med i ett dokument för att det ska komma med i sökresultatet. Tecknet “#” försvinner och för att söka efter en specifik form av ett eller flera sökord ska du istället sätta ordet eller frasen inom citationstecken, ”…”. Detta innebär att alla sökningar på en fras eller enstaka ord inom citationstecken alltid kommer att söka efter just den angivna ordformen. Närhetskriterium finns nu inbyggt i sökmotorn genom att den rankar träffarna högre i träfflistan ju närmare varandra sökorden finns. Karnov använder inte längre så kallade stoppord vid indexering av dokument och du kommer nu att kunna söka på alla ord i ett dokument – även vanligt förekommande ord som av, om, inte, etc.

Kan jag skriva ut ett helt kapitel, och inte enbart paragraf för paragraf?

Klicka på den grå infoknappen (i) på kapitelnivå, sedan kan du skriva ut ett helt kapitel med dess kommentarer. Du kan även välja ut paragrafer med funktionen urklipp för att sedan gå till Min sida för att skriva ut det valda.

Direktlänkar 
i samband med uppdateringen till Karnov Groups nya utseende passade vi även på att byta domännamn från www.karnovgroup.se till www.karnovgroup.se. Det ska inte påverka dig som har direktlänk eller dig som loggar in med personliga uppgifter. Men kunder med Proxy-server kan få problem med åtkomst till den nya domänen. Misstänker du att ditt företag har Proxy-server eller har problem att komma in i tjänsterna så kontakta vår tekniska support på kundservice@karnovgroup.com eller via telefon: 08-587 671 00.

Har du problem med sökningar eller ser din träfflista felaktig ut?


Har du en äldre version av Explorer kan denna påverka vissa funktioner i tjänsten. För att ta reda på vilken version du har går du in i menyn i din browser under Hjälp och välja Om Internet Explorer. För att ladda ned en ny version av Internet Explorer 8 eller senare (IE9 rekommenderas), besök www.microsoft.com/ie. Det tar lite tid att ladda ner, men när alla installationer är klara kan du använda Nya Karnov fullt ut.

Hur ändrar jag mina inställningar i Karnov Nyheter?

Klicka på länken Mina inställningar på Karnov Nyheters startsida för att ställa in vilka nyheter du vill ha på din startsida och i ditt e-postutskick.

Hur ändrar jag mitt lösenord?

Gå in i tjänsten och välj meny Mina uppgifter och licenser.

Hur gör jag när det inte går att skriva ut pdf:er?

Testa att skriva ut som bild. Kontrollera även att skrivaren är inkopplad (om det är en USB-ansluten skrivare) eller uppkopplad mot samma nätverk (om det är en trådlös skrivare). Dubbelkolla även att skrivaren är påslagen och att eventuella patroner inte är tomma.

Jag kommer inte in i mina tjänster via nyhetsmailet, varför?

Testa att rensa cookies. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta oss!

Vad händer när jag rensar cookies?

En cookie är en liten datafil som webbläsaren skriver till hårddisken. Webbläsarna ser till att bara den sajt som satt en cookie kan läsa den, så andra sajter kan inte komma åt informationen i cookien. Karnov Group använder cookies till att lagra information så att inloggning via direktlänkar och länkar i nyhetsbrev skall fungera smidigt. När man rensar cookies så tas alla sådana datafiler bort, så cookies man fått från andra sajter än Karnov Group kommer också att tas bort. Detta kan leda till att man måste registrera om sig nästa gång man använder en direktlänk. Det är just denna registrering som skapar de cookies som används vid inloggning via direktlänk. Om man då registrerar sig med sina befintliga uppgifter kommer applikationen att hitta den befintliga användaren, och man får nya cookies satta.

Viktigt att tänka på vid rensning av cookies i Internet Explorer:

  1. Stäng alla Internet Explorer utom en

  2. Stå inte på någon sida hos www.karnovgroup.se när cookies för den sajten skall rensas

  3. I menyn Tools välj Internet options. På fliken General, under Browsing history, klicka på Delete

  4. Se till att Cookies är ikryssad, och att inte Preserve Favorites website data är ikryssad

  5. Klicka sedan på Delete.

Därefter är alla cookies borta. Utseendet på dialogen ovan varierar något med olika versioner av Internet Explorer.

Hur ser jag vad som ingår i mitt abonnemang?

Bockar på respektive produkts startsida visar vad du har tillgång till.

Är materialet i Karnov skyddat av upphovsrätt?

Ja, till stora delar. Detta material får användas, men källhänvisning måste anges! Om du är osäker, kontakta oss!

Var hittar jag allmäna villkor?

Våra allmäna villkor hittar du alltid i footern på webbsidan eller genom att klicka här.

Jag saknar ett rättsfall, en proposition eller annat. Hur gör jag?

Maila vilket dokument du saknar till kundservice@karnovgroup.com

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss så hjälper vi dig:

Telefon: 08-587 671 00

E-post: kundservice@karnovgroup.com

Varför kan jag inte använda rättsutredningsverktyget?

Du måste ha en personlig inloggning, kontakta vår Kundsupport så hjälper de dig!

Vad innehåller databasen/produkten som jag har?

Klicka på https://pro.karnovgroup.se/user/subscriptions så ser du vilka moduler som ingår i ditt abonnemang. Observera att du måste vara inloggad i tjänsten för att denna länk skall fungera.

Hur gör jag om jag vill beställa från er?

Du kan beställa via vår hemsida inne på bokshopen när det gäller böcker eller så skickar du ett mail till order.se@karnovgroup.com. Gällande våra tjänster går det bra att ringa, faxa eller skicka ett mail.

Kontakta oss

 

Jag skulle behöva lite prisuppgifter. Var hittar jag informationen?

Gå in på bokshopen för böcker. När det gäller Internettjänster är det bäst att ringa 08-587 671 00 eller skicka ett e-postmeddelande till kundservice@karnovgroup.com

 

Vi har extralicenser till vår Karnovtjänst, nu behöver jag ändra/ta bort/ lägga till uppgifter som går till extralicensmottagare. Hur gör jag?

Du som är grundlicensmottagare loggar in på ditt abonnemang och klickar på Mina uppgifter & licenser i övre rubrikraden. Välj sedan Licenser. Där kan du registrera nya användare eller välja om du vill ta bort eller lägga till uppgifter. För att ändra redan registrerade uppgifter tar du först bort och sedan lägger du till de korrekta uppgifterna.

Om jag önskar avsluta mitt abonnemang, hur gör jag då?

Kontakta vår kundsupport om du önskar ändra eller avsluta ditt abonnemang. Telefon: 08-587 671 00 (tel. tid 09:00-16:00) Observera att DVD/CD och Internetlicenser måste sägas upp skriftligt senast 30 dagar innan en ny periodstart tar vid.

Hur går jag tillväga om jag vill veta vilka abonnemang jag/vårt företag har?

Kontakta oss på Kundsupport så undersöker vi det. Det underlättar för oss om du har ditt kundnummer tillhands när du ringer.

Telefon: 08-587 671 00

Epost: kundservice@karnovgroup.com

Jag har problem att logga in i tjänsten. Vad ska jag göra?

Kontakta oss på Kundsupport så kontrollerar vi registrerade uppgifter i vårt system.

Telefon: 08-587 671 00

Epost: kundservice@karnovgroup.com

Vad gör jag om jag har glömt bort vad jag har för lösenord?

Klicka på Logga in och därefter på Glömt lösenord? på inloggningssidan. Registrera din e-postadress samt klicka på "Skicka lösenord". Vi skickar ett e-postmeddelande med dina inloggningsuppgifter till dig inom 15 minuter.