Kundservice

Kundservice har telefontid mellan kl. 9.00 – 16.00  (lunchstängt 12.00-13.00)

Telefon: 08-587 670 00  •  E-post: kundservice@karnovgroup.com  
Eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.

 

Avvikande öppettider

Den 22 december stänger vår kundservice för julledighet och öppnar åter den 8 januari.

Kontakta vår säljavdelning

Jon_Bostrom.png

Jon Boström

CSO
Roland_Pluss.png

Roland Plüss

Senior Account Manager
Mikael_Folke.png

Mikael Folke

Senior Account Manager
Carolina_Vinberg.png

Carolina Vinberg

Strategic Account Manager
Inge_Jansson.png

Inge Jansson

Inside Sales
Gunilla_Jonson.png

Gunilla Jonson

Inside Sales

Vi hjälper dig att komma igång!


Vi har utbildningar både för dig som är ny användare och för dig som redan har använt Karnovs tjänster tidigare.

Du kan välja mellan olika typer av utbildningar; anpassad utbildning eller öppen utbildning. Via webben eller ute på din arbetsplats, beroende på vad som passar bäst för dig och dina kollegor.


Boka utbildning

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som gäller våra tjänster.

Vilka webbläsare stödjer Karnov Juridik?

Karnov stödjer följande webbläsare:

Microsoft Internet Explorer 11
Google Chrome
Mozilla Firefox 28+
Safari 6.1+

Jag har problem att logga in i tjänsten. Vad ska jag göra?

Kontakta oss på kundsupport så kontrollerar vi registrerade uppgifter i vårt system.

Telefon: 08-587 671 00

Epost: kundservice@karnovgroup.com

Vad gör jag om jag har glömt bort vad jag har för lösenord?

Klicka på Logga in och därefter på Glömt lösenord? på inloggningssidan. Registrera din e-postadress samt klicka på Skicka lösenord. Vi skickar ett e-postmeddelande med dina inloggningsuppgifter till dig inom 15 minuter.

Hur ändrar jag mitt lösenord?

Börja med att klicka på ditt namn i längst upp till höger i Karnov. Klicka sedan på Min profil för att kunna välja ett nytt lösenord.

Jag kommer inte in i tjänster via nyhetsmailet, varför?

Testa att rensa cookies. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta oss.

Hur ser jag vad som ingår i mitt abonnemang?

Börja med att klicka på ditt namn i längst upp till höger i Karnov. Klicka sedan på Licenser för att se vilket tjänstepaket du har tillgång till.

Hur får jag fram kommentarerna i Karnov?

Du kan få fram kommentarerna genom att klicka på fotnoterna i paragraferna. Kommentarerna ligger även alltid till höger och lagtexten i spalten med paragrafinformation under rubriken Lagkommentar.

Nya sökoperatörer vid sökning

Vid sökning på mer än ett ord tolkas som vanligt ett mellanslag som ett och, dvs. alla ord ska finnas med i ett dokument för att det ska komma med i sökresultatet. Tecknet “#” försvinner och för att söka efter en specifik form av ett eller flera sökord ska du istället sätta ordet eller frasen inom citationstecken, ”…”. Detta innebär att alla sökningar på en fras eller enstaka ord inom citationstecken alltid kommer att söka efter just den angivna ordformen. Närhetskriterium finns nu inbyggt i sökmotorn genom att den rankar träffarna högre i träfflistan ju närmare varandra sökorden finns. Karnov använder inte längre så kallade stoppord vid indexering av dokument och du kommer nu att kunna söka på alla ord i ett dokument – även vanligt förekommande ord som av, om, inte, etc.

Mina sökningar och/eller träfflista felaktig ut?


Har du en äldre version av Explorer kan denna påverka vissa funktioner i tjänsten. För att ta reda på vilken version du har går du in i menyn i din browser under Hjälp och välja Om Internet Explorer. För att ladda ned en ny version av Internet Explorer 8 eller senare (IE9 rekommenderas), besök www.microsoft.com/ie. Det kan ta lite tid att ladda ner, men när alla installationer är klara kan du använda Karnov fullt ut.

Varför kan jag inte använda rättsutredningsverktyget?

Det kan vara så att du behöver ett personlig inlogg, kontakta vår Kundsupport för hjälp med detta.

Hur ändrar jag mina inställningar i Karnov Nyheter?

Genom att klicka på Anpassa i Karnov Nyheters flöde på startsidan i Karnov kan du välja vilka rättsområden du vill bevaka.

Hur gör jag när det inte går att skriva ut pdf:er?

Testa att skriva ut som bild. Kontrollera även att skrivaren är inkopplad (om det är en USB-ansluten skrivare) eller uppkopplad mot samma nätverk (om det är en trådlös skrivare). Dubbelkolla även att skrivaren är påslagen och att eventuella patroner inte är tomma.

Är materialet i Karnov skyddat av upphovsrätt?

Ja, till stora delar. Detta material får användas, men källhänvisning måste anges. Om du är osäker, kontakta oss.

Hur gör jag om jag vill beställa från er?

Du kan beställa via vår hemsida inne på bokshopen när det gäller böcker eller så skickar du ett mail till order.se@karnovgroup.com. Gällande våra tjänster går det bra att ringa, faxa eller skicka ett mail.

Kontakta oss

 

Vad händer när jag rensar cookies?

En cookie är en datafil som webbläsaren skriver till hårddisken. Webbläsarna ser till att bara den sajt som satt en cookie kan läsa den, så andra sajter kan inte komma åt informationen i cookien. Karnov Group använder cookies till att lagra information så att inloggning via direktlänkar och länkar i nyhetsbrev skall fungera smidigt. När man rensar cookies så tas alla sådana datafiler bort, så cookies man fått från andra sajter än Karnov Group kommer också att tas bort. Detta kan leda till att man måste registrera om sig nästa gång man använder en direktlänk. Det är just denna registrering som skapar de cookies som används vid inloggning via direktlänk. Om man då registrerar sig med sina befintliga uppgifter kommer applikationen att hitta den befintliga användaren, och man får nya cookies satta.

Viktigt att tänka på vid rensning av cookies i Internet Explorer:

  1. Stäng alla fönster för Internet Explorer utom ett

  2. Stå inte på någon sida hos www.karnovgroup.se när cookies för den sajten skall rensas

  3. I menyn Tools välj Internet options. På fliken General, under Browsing history, klicka på Delete
  4. Se till att Cookies är ikryssad, och att inte Preserve Favorites website data är ikryssad

  5. Klicka sedan på Delete.

Därefter är alla cookies borta. Utseendet på dialogen ovan varierar något med olika versioner av Internet Explorer.

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss så hjälper vi dig:

Telefon: 08-587 671 00

E-post: kundservice@karnovgroup.com